Cum poti sa iti introduci un sistem de control in contabilitate ?

Pe langa evidenta corecta a cifrelor si un calcul corect al taxelor, contabitatea este activitatea care permite si implementarea unui sistem de control al costurilor.

Firmele mari, cu un numar mare de angajati si departamente diversificate au de regula un sistem de control al acestora pentru a putea monitoriza evolutia costurilor pe departamente dar si pentru a preveni fraudele.

Si firmelor mici le este utila o astfel de activitate.

In acest sens, firmele care utilizeaza SmartBill isi pot implementa un sistem de centre de cost direct in aplicatia de contabilitate.

In acest sens, in nomenclatoare se pot defini aceste centre:

Se poate defini un centru de cost parinte, care sa consolideze rezultatele mai multor centre de cost mai mici.

De exemplu, Departamente indirecte functioneaza ca un centru de cost parinte pentru departamentul contabilitate, resurse umane si administrativ.

Cum functioneaza aceste centre de cost?

La introducerea unui element de cheltuiala, aplicatia permite completarea centrului de cost dorit.

Centrele pot fi folosite la inregistrarea veniturilor sau cheltuielilor din: Vanzari, Achizitii, Casa, Banca, Note contabile diverse, Salariati, Imobilizari si Raport Z.

Important! Campul in care se stabileste Centrul de cost nu va fi vizibil decat in momentul in care se selecteaza conturile contabile.

Ulterior, la finalul perioadei sau atunci cand se doreste o analiza a costurilor, se genereaza din modulul de rapoarte : Lista tranzactii pe centre de cost.

Inclusiv salariatii pot fi repartizati pe centrele de cost definite.

Aceasta este o facilitate care permite o analiza foarte rapida a cheltuielilor unei societati, pe departamente, pe activitati sau pe alte repere importante pentru gestiunea entitatii.

Articole similare

Comentariul tau aici